dimarts, 30 de desembre del 2008

Petites opinions personals a l'editorial del Punt Diari

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3254662

No sé qui deu ser l'autor d'aquest editorial però de la mateixa manera que vaig notar molta desinformació sobre aquest tema en concret a l'editorial del Diari de Girona, torna a passar el mateix avui amb El Punt. -Crec que l'editorial d'un diari hauria de ser alguna cosa més que la opinió de gent "no del tot informada" -dit així per a no ofendre a ningú.

Cert és que l'Ajuntament de Girona ha fet un esforç en els últims anys per a la promoció de la ciutat. -Cert és també que hi ha un fons del pla de foment per a fer-ho-.
Cert és que han muntat un AUDITORI -palau de congressos-
Cert deu ser (??) que han potenciat els espais comercials -jo no ho sé el que s'ha fet, per tant no opino. Si algú m'ho pot explicar li agrairé.
Les altres iniciatives semblants a l'auditori i a la potenciació aquesta que diu l'editorial, no les trobo per enlloc -em comprometo a buscar-les però, si hi son, no serà difícil trobar-les.

L'activitat de l'aeroport de Barcelona-Girona (busqueu-ho a la B però) sens dubte ha estat un bon motor per a els nostres establiments comercials, de restauració i hotelers.
Sap però l'autor de la citada editorial l'esforç que s'ha fet i es fa des del sector per a atraure a la gent a Girona? Sap quin tant per cent del trànsit de Vilobí visita a Girona? Em sap dir on haig d'anar un diumenge a les 12 del migdia per a poder agafar algun transport públic que em porti a l'aeroport? I quan arribo dilluns al vespre, tinc bona connexió a Girona, o pot ser tinc més fàcil anar a Barcelona?
Sap aquest periodista que s'ha coincidit en alguna fira promocional amb fins a tres estands diferents al mateix temps? (un de privat i dos d'institucions gironines per separat)
Sap quin pressupost té el consistori -fora del pla de foment- per a la promoció turística de la ciutat? Sap quin és el pressupost en el festival de músiques religioses, el festival de jazz, en la programació de l'auditori...?

Hi era aquest editor a la roda de premsa que van fer els de l'Associació d'Hostaleria?
No sap que el que es va demanar sobre tot és diàleg i participació vinculant amb les institucions com a única eina vàlida per a crear d'una vegada aquesta destinació turística?

Queda molta feina a fer per a tots i els sectors privats i públics han d'anar plegats. Tinc entès que, -a part d'alguna petita crítica-, des del sector privat han estès la mà cap al sector públic per a treballar plegats.

Ho entendrà el sector públic?
Perdó, els tècnics i professionals ja ho veuen, tot i que ho diuen en veu baixa.
Ho entendran els politics?