dimarts, 7 de juliol del 2009

Girona és milionària!

M'agradaria saber comptar millor. Les classes de matemàtiques sempre m'havien anat bé però ara, amb els anys, dec haver perdut el saber-fer dels números.

Breument, comptant bé algunes de les dades que ens donen en aquesta notícia,
http://www.elpunt.cat/noticia/article/4-economia/18-economia/57501-els-turistes-de-girona-es-gasten-765-euros-de-mitjana-en-la-seva-estada-a-la-ciutat.html

Segurament vaig errat però a mi em surt que:

Si cada visitant a la ciutat de Girona gasta de mitjana 765€ cada dia i la mitjana d'estada és -sempre segons l'estudi- d'uns 3 dies, fent una simple divisió, sabem que de mitjana cada visitant a Girona es gasta 255€ al dia. Continuant amb les dades donades per l'Ajuntament que publica El Punt, si resulta que cada any es queden a dormir 106.000 persones i aquestes, ja hem dit que gasten 255€ cada dia, resulta que la ciutat de Girona ingressa anualment només de la gent que es queda a dormir, vint i set milions d'Euros (27.000.000€) o el que és el mateix, quatre-mil quatre-cents noranta dos milions de pessetes. (4.492.422.000pts.)

No està malament, oi? Tots els ciutadans de Girona rics!

No em surten els números tampoc, quan diuen que ha pujat el % d'ocupació hotelera.
Posen per exemple que al febrer ha estat el doble que l'any passat (del 24% de 2008 al 46% de 2009) En aquest cas, no crec que sigui jo qui no sàpiga sumar, estic segur que han agafat les dades d'alguna llista totalment errònia o algú, amb mala fe, els ha enganyat vilment.
La veritat però és que no tenen cap llistat d'ocupació hotelera.

Una llàstima o una nova mentida?